طراحی و چاپ سربرگ

سربرگ برای انجام مراسلات اداری، نوشتن متون، قراردادها و … استفاده می شود. سربرگ رسمی شما به نوشته ی شما اعتبار و رسمیت می دهد. به همین دلیل طراحی سربرگ و کیفیت چاپ سربرگ اهمیت بسزایی در معرفی هویت شرکت شما ایفا می کند. طراحی سربرگ و چاپ سربرگ به دلیل اهمیت زیاد در معرفی شما، فرآیندی ظریف و مهم به شمار می رود.

طراحی سربرگ
در طراحی سربرگ نمایش هویت شما مهم ترین نکته است، این مساله با انتخاب جای مناسب برای لوگوی شما انجام می شود. اگر لوگوی شما انگلیسی باشد و یا جهت لوگو به سمت چپ باشد، بهتر است در قسمت چپ کادر در بالای برگه ی سربرگ قرار گیرد و در سمت راست نام تجاری شما، همراه با توضیح کوتاهی درباره ی شرکت نوشته شود. اگر لوگوی شما فارسی است و یا جهت لوگو به سمت راست است، لوگو را در سمت راست برگه ی سربرگ قرار دهید و در کنار آن نام تجاری خود را بنویسید.

– نوشتن یک جمله ی تبلیغاتی کوتاه برای توضیح و بیان فعالیت شما در زیر نام تجاری می تواند موثر باشد. طراحی و چاپ کاتالوگ
– اگر شرکت شما ثبت شده است، نوع ثبت شرکت خود را همراه با شماره ثبت قید کنید تا به سربرگ خود اعتبار و رسمیت بیشتری ببخشید. مثلا بنویسید: استودیو طراحی و چاپ اشل و در زیر آن قید کنید: با مسئولیت محدود (1890)
– برای اعتبار بخشیدن بر روی سربرگ نوشتن آدرس الزامی ست. بدون آدرس و یا راهی برای پیدا کردن شما، سربرگ نمی تواند معرف اعتبار و هویت شما باشد.
– کد پستی یا آدرس ایمیل نیز می تواند بر روی سربرگ قید شود تا برای نامه نگاری های بعدی و مراسلات آینده، راهی برای ارتباط به مخاطبان شما بدهد.
– اگر در زمره ی شکرت هایی هستید که مکاتبات بسیاری با سایر ارگان ها و بخصوص ارگان های دولتی و رسمی دارید، حتما تاریخ، شماره و پیوست را بر روی سربرگ خود بنویسید. این امر برای شرکت های کوچک تر با مکاتبات کمتر ضروری نیست.
منبع: اشل پرینت