غرفه ارایی نمایشگاه

با توجه به رشد روز افزون علم و آموزشهاي کوتاه مدت ، مرکز توسعه آموزشهاي مجازي پارس با هدف بالا بردن سطح علمي و کمک به تحقق اين امر مقاله آموزشي مديريت طراحي و غرفه آرايي نمايشگاه را طراحي و در دسترس علاقمندان قرار داده است.
طراحي غرفه و ساخت يک غرفه آرايي نمايشگاه امروزه اهميت بسيار زيادي براي اغلب شرکتها دارا ميباشد . زيرا با تخصصي شدن نمايشگاهها در ساليان اخير و خيل شرکتهادر هر نمايشگاه با موضوعات مرتبط باعث گرديده است که برخي از شرکتها با يک برنامه ريزي بسيار دقيق حضور پر رنگتري را در يک نمايشگاه از خود به نمايش گذارند . و اين موضوع تنها به توليدات آنها مربوط نميباشد .براحتي مي توان با يک غرفه آرايي مناسب به اهداف مورد نظر از شرکت در نمايشگاه رسيد.
اينکه چگونه ارتباط مناسب تر و قوي تري با بازديد کنندگان برقرار کنيم يکي از دغدقه هاي مديران فروش ميباشد . در واقع اينکه چگونه تدبيري بيانديشم که درصد بيشتري از بازديد کنندگان را جذب محصولاتمان و فعاليتهايمان کنيم يکي از مهمترين مسائلي است که پيش از حضور در يک نمايشگاه بايد با آن انديشد . براي داشتن بازديد بيشتر از غرفه خود بايد تدابيري بيانديشيم که بيشتر ديده شويم . در اين دوره آموزشي با نحوه طراحي و غرفه آرايي آشنا مي شويد.

پيش از طراحي و غرفه آرايي لازم است از مواردي که پبيش نياز اين امر محسوب مي گردند مطلع گرديم.سازمان دهندگان براي معرفي نمايشگاه و جلب توجه عموم، تلاشهاي وسيعي به عمل مي‌آورند. شما به عنوان شرکت کننده نيز با اقدامات خود مي‌توانيد اين تلاشها را به نفع خودتان هدايت کنيد. بخاطر داشته باشيد:
هر غرفه نمايشگاهي، هنگامي موفق قلمداد خواهد شد که بتواند بيشترين تعداد از مناسب‌ترين بازديدکنندگان را به سوي خود جلب کند؛ آنگاه اين بازديدها را به نتايج مطلوب منتهي سازد.
اگر نمايشگاه از کيفيت خوبي برخوردار باشد، حضور عده زيادي افراد متخصص امري حتمي خواهدبود. اين امر، در مورد نمايشگاه‌هاي تخصصي بيشتر صدق مي‌کند.
اگر يک نمايشگاه خوب سازمان يافته باشد، بهترين امکانات را براي نفوذ به بازارهاي جديد و توسعه و گسترش بازارهاي پيشين براي شرکت‌کنندگان فراهم مي‌سازد. که اين امر از هيچ راهي به اين خوبي حاصل نخواهد شد.