طراحی غرفه های نمایشگاهی چگونه است

غرفه نمایشگاهی شما را به بهترین شکل ممکن طراحی خواهیم کرد. ابتدا در مورد واژه نمایشگاه و موارد مربوط به آن کمی برایتان بنویسیم.پدیده نمایشگاه در قرن ۱۹ میلادی متولد شد و این نیاز از آنجا شکل گرفت که هر روز تعداد کالاهای تولیدی و تنوع انها رو به افزایش بود و می بایست روش های جدیدی را برای عرضه کردن انها به متشری پیدا می کردند.از این رو به این فکر افتادند تا در مکانی عمومی به صورت یکجا ازتمامی کالاها و خدمات خود در مدت زمانی مشخص برای متقاضیان رونمایی کنند و واژه نمایشگاه از ان تاریخ به بعد بوجود آمد.در غرفه سازی ما سعی می کنیم تا مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا برای شما بهترین طراحی های ممکن را انجام دهیم. 

در ایران قدمت نمایشگاه ها به حدود چهل تا پنجاه سال قبل باز می گردد و امروزه شاهد هستیم که در سطح کشور و در شهر ستان های مختلف نمایشگاه های مختلفی در حال برگزاری هستند و برخی از آنها حتی در سطح بین الملی می باشند.با زیاد شدن نمایشگاه ها در داخل کشور نیاز به طراحی غرفه های نمایشگاهی هر روز بیش از پیش احساس می شود و از این رو شرکت های طراحی و معماری داخلی سعی کرده اند تا در این زمینه نیز به ایفای نقش بپردازند و بر اساس نیازهای مشتریان خود به طراحی محیط نمایشگاه بپردازند.متاسفانه موضوعی که به شکل بسیار واضح در میان نمایشگاه های برگزار شده در سطح کشور به چشم می خورد این است که با توجه به متفاوت بودن موضوعات نمایشگاهی اما شاهد هستیم که عملا در نوع طراحی غرفه نمایشگاه تغییرات چندانی ایجاد نمی شود و تقریبا از یک الگوی ثابت برای تمامی نمایشگاه ها در حال استفاده هستیم. یک طراح غرفه های نمایشگاهی باید در نظر داشته باشد فضایی که به عنوان محیط نمایشگاه در اختیار دارد باید به گونه ای طراحی شود که مردم بتوانند به راحتی از بخش های مختلف آن دیدن نمایند .در این خصوص طراح باید دو مفهوم فضا و نمایش را در نظر بگیرد. البته اینکه چه تعریفی از فضا در ذهن طراح می گذرد نیز جای تامل دارد و باید دید او به این مووع چگونه می نگرد.اگر بخواهیم از فضا درک قابل توجهی داشته باشیم معمولا باید انرا در تقابل با یک ماهیت مادی محک بزنیم.در فرهنگ لغت آکسفورد اینچنین آمده است که :کیفیت تهی بودن وبزرگ بودن به نحوی که بتوان در آن آزادانه حرکت کرد.

در طراحی غرفه نمایشگاه باید با توجه به موضوعی که قرار است در ان محط برگزرا شود و با توجه به میزان بزرگی محیط اقدام به طراحی و خلق اثر نمود.این بسیار مهم است که غرفه نمایشگاهی ما به گونه ای طراحی شود تا بینندگان بتوانند به خوبی از کالاها و خدمات ما دیدن نمایند.در واقع اصل و فلسفه نمایشگاه نیز بر این تعریف استوار است که در محیط غرفه هدف نمایش دادن کالا و یا خدماتی است برای مردم و بازدیدکنندگان. هدف از این بازدید یا لذت بردن انها است و با اطلاع رسانی و آگاه کردن آنها.