غرفه سازی نمایشگاهی چگونه است

غرفه سازي نمايشگاهي تايج حضور در نمايشگاه به عواملي بسيار، همچون محل برگزاري، محدوديت هاي زماني، بودجه تعيين شده، سياست هاي کاري و البته دکوراسيون غرفه هاي نمايشگاهي وابسته است. به طور خلاصه آنچه بايد در غرفه سازي نمايشگاهي شما ديده شود حاصل جمع مفاهيم هنر معماري از يکسو و صنعت تبليغات از سوي ديگر است. به عبارت ديگر بايد با استفاده از رنگ، نورپردازي و المان هاي متناسب با اهداف تبليغاتي و تجاري شما به بهترين و ساده ترين وجه جلوه اي چشم انداز و جذاب براي مخاطبين شما فراهم آيد. روش ساخت يک غرفه نمايشگاهي غرفه هاي نمايشگاهي با اشکال و طراحي هاي مختلفي ساخته مي شوند که بسته به نوع نمايشگاه و قوانين برگزار کننده و محل نمايشگاه متفاوت اند. همچنين مراحل و مدت زمان ساخت غرفه ها و طبعا مواد مصرف شده در آنهاي نيز گوناگون خواهد بود .در شيوه نوين با توجه به نيازها و موارد مورد نظر شما، امکانات سالن يا محل غرفه، نوع نمايشگاه و... طرح سه بعدي اوليه پيشنهاد ميگردد. پس از نهايي شدن، برآورد هزينه هاي اجرايي صورت مي پذيرد واقدامات اجرايي آغاز مي شود. ما آماده ارايه کليه خدمات غرفه سازي در راستاي حضوري موفق براي شما در نمايشگاه ميباشيم. از مراحل ابتدايي انتخاب نمايشگاه مرتبط و ثبت نام تا طراحي غرفه واجراي دکور غرفه. واحد غرفه هاي نمايشگاهي شيوه نوين با امکانات ويژه خود براي همه محـدوديت هـا و نيازهـاي شـما راه حــل هـاي مناســبي را پيشنهاد مي دهد: - استفاده ازروش هاي فروش و اجاره ملزومات نمايشگاهي - به کارگيري استند ، کانتر و ملزومات نمايشگاهي پرتابل - غرفه هاي پيش ساخته اسپيس فريم در ادامه به چگونگي ساخت برخي از غرفه هاي نمايشگاهي مي پردازيم. غرفه هاي ساختني (Purpose built stands ): مواد تشکيل دهنده اين غرفه ها شامل چوب (MDF يا نئوپان ) ، سراميک يا پارکت (براي کف سازي )، پروفيل هاي آهني ، يونوليت (براي ساخت سر غرفه ها و نام هاي تجاري ) و شيشه مي باشد. چوبها در کارگاه نجاري بر اساس طرح برش داده مي شوند و پس از حمل به محل نمايشگاه در اطراف پايه هاي چوبي و يا پروفيل هاي آهني قرار گرفته و فضا سازي مي شوند. پس از آن بخشي از رنگ آميزي باقي مانده چوبها براي پوشش اتصالات و برش و جا انداختن شيشه ها انجام شده و در نهايت کف سازي غرفه صورت مي پذيرد. شايان گفت است که تجهيزات مورد استفاده در غرفه ها نظير مبلمان جهت استفاده در قسمت VIP آبسرد کن ، LCD و ... به صورت آپشنال و جدا از قيمت غرفه لحاظ مي گردند. به طور معمول يک غرفه ساخته شده از قسمت هاي VIP ( محل نشستن ميمانان خاص) ، CIP ( محل مراجعات عمومي ) ، آبدار خانه يا انبار ( محل نگهداري تجهيزات پذيرايي يا هديه هاي تبليغاتي ) و ميزهاي کانتر پذيرايي کنندگان تشکيل مي شود. غرفه هاي اسپيس فريم (space frame or stand fitting ) : اين غرفه ها در دو نوع دروني (Indoor ) و بيروني ( Outdoor ) وجود دارند . اين غرفه ها به طور معمول از فلزاتي با آلياژهاي متفاوت تهيه مي شود و از يک الگوي کلي ساخت پيروي مي کند. ستون هاي فلزي و فضاهاي بين آنها که با قابهاي چاپي و يا بنر ها پر مي شوند از مشخصه هاي اصلي اين نوع ساخت غرفه است. استفاده از pop up و سازه هاي تبليغاتي space frame و انواع استند ها براي غرفه آرايي و معرفي محصولات در داخل اين غرفه ها بسيار رايج است و بخش زيادي از هزينه هاي اين نوع ساخت غرفه را تشکيل مي دهند.