غرفه سازی نمایشگاهی چگونه است

غرفه سازی نمایشگاهی تایج حضور در نمايشگاه به عواملی بسیار، همچون محل برگزاري، محدوديت هاي زماني، بودجه تعيين شده، سياست هاي کاري و البته دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی وابسته است. به طور خلاصه آنچه بايد در غرفه سازی نمایشگاهی شما ديده شود حاصل جمع مفاهيم هنر معماری از يکسو و صنعت تبليغات از سوی ديگر است. به عبارت ديگر بايد با استفاده از رنگ، نورپردازی و المان های متناسب با اهداف تبليغاتی و تجاری شما به بهترين و ساده ترين وجه جلوه ای چشم انداز و جذاب برای مخاطبين شما فراهم آيد. روش ساخت یک غرفه نمایشگاهی غرفه های نمایشگاهی با اشکال و طراحی های مختلفی ساخته می شوند که بسته به نوع نمایشگاه و قوانین برگزار کننده و محل نمایشگاه متفاوت اند. همچنین مراحل و مدت زمان ساخت غرفه ها و طبعا مواد مصرف شده در آنهای نیز گوناگون خواهد بود .در شیوه نوین با توجه به نیازها و موارد مورد نظر شما، امکانات سالن یا محل غرفه، نوع نمایشگاه و... طرح سه بعدی اولیه پیشنهاد میگردد. پس از نهایی شدن، برآورد هزینه های اجرایی صورت می پذیرد واقدامات اجرایی آغاز می شود. ما آماده ارایه کلیه خدمات غرفه سازی در راستای حضوری موفق برای شما در نمایشگاه میباشیم. از مراحل ابتدایی انتخاب نمایشگاه مرتبط و ثبت نام تا طراحی غرفه واجرای دکور غرفه. واحد غرفه های نمایشگاهی شیوه نوین با امکانات ويژه خود براي همه محـدوديت هـا و نيازهـاي شـما راه حــل هـاي مناســبي را پیشنهاد می دهد: - استفاده ازروش های فروش و اجاره ملزومات نمایشگاهی - به کارگیری استند ، کانتر و ملزومات نمايشگاهي پرتابل - غرفه هاي پيش ساخته اسپیس فریم در ادامه به چگونگی ساخت برخی از غرفه های نمایشگاهی می پردازیم. غرفه های ساختنی (Purpose built stands ): مواد تشکیل دهنده این غرفه ها شامل چوب (MDF یا نئوپان ) ، سرامیک یا پارکت (برای کف سازی )، پروفیل های آهنی ، یونولیت (برای ساخت سر غرفه ها و نام های تجاری ) و شیشه می باشد. چوبها در کارگاه نجاری بر اساس طرح برش داده می شوند و پس از حمل به محل نمایشگاه در اطراف پایه های چوبی و یا پروفیل های آهنی قرار گرفته و فضا سازی می شوند. پس از آن بخشی از رنگ آمیزی باقی مانده چوبها برای پوشش اتصالات و برش و جا انداختن شیشه ها انجام شده و در نهایت کف سازی غرفه صورت می پذیرد. شایان گفت است که تجهیزات مورد استفاده در غرفه ها نظیر مبلمان جهت استفاده در قسمت VIP آبسرد کن ، LCD و ... به صورت آپشنال و جدا از قیمت غرفه لحاظ می گردند. به طور معمول یک غرفه ساخته شده از قسمت های VIP ( محل نشستن میمانان خاص) ، CIP ( محل مراجعات عمومی ) ، آبدار خانه یا انبار ( محل نگهداری تجهیزات پذیرایی یا هدیه های تبلیغاتی ) و میزهای کانتر پذیرایی کنندگان تشکیل می شود. غرفه های اسپیس فریم (space frame or stand fitting ) : این غرفه ها در دو نوع درونی (Indoor ) و بیرونی ( Outdoor ) وجود دارند . این غرفه ها به طور معمول از فلزاتی با آلیاژهای متفاوت تهیه می شود و از یک الگوی کلی ساخت پیروی می کند. ستون های فلزی و فضاهای بین آنها که با قابهای چاپی و یا بنر ها پر می شوند از مشخصه های اصلی این نوع ساخت غرفه است. استفاده از pop up و سازه های تبلیغاتی space frame و انواع استند ها برای غرفه آرایی و معرفی محصولات در داخل این غرفه ها بسیار رایج است و بخش زیادی از هزینه های این نوع ساخت غرفه را تشکیل می دهند.