رنگ ارغوانی در دکوراسیون

علت رازآميز بودن ارغواني اين است که به نظر نمي رسد به کار بردن آن در چيدمان گزينه مناسبي نباشد اما به محض استفاده از اين رنگ در چيدمان خانه و هماهنگ شدن آن با ديگر رنگ ها فضايي روح انگيز و جادويي خلق مي کند. دکوراسيون منزل
براي آنکه چيدماني زيبا و به رنگ ارغواني داشته باشيد، تنها کافي است رنگ هاي هماهنگ با رنگ ارغواني را بشناسيد.
رنگ ارغواني با طيف هاي خود مانند بنفش و ياسي براي فضاي اتاق خواب بسيار مناسب است. زيرا علاوه براينکه اين رنگ ها خاصيت آرامش بخشي دارند، به اتاق عمقي رويايي مي دهند و همه چيز را براي خوابي راحت و آسوده فراهم مي کند.
ارغواني به دليل اينکه رنگي اشتها آور است، انتخاب مناسبي براي وسايل آشپزخانه يا رنگ يکي از ديوارهاي آن به شمار مي رود. البته بهتر است اين رنگ را در آشپزخانه با سفيد هماهنگ کنيد تا غالب بودن رنگ ارغواني بعد از مدتي خسته کننده نشود.
انتخاب مبلمان به رنگ ارغواني به دليل آنکه از طيف رنگ هاي بسيار تند و زنده است به فضا پويايي و تحرک مي دهد. به خصوص اگر با کوسن هايي به رنگ سفيد و صورتي تزئين شود. انتخاب رنگ ارغواني در نگاه اول شايد براي مبلمان انتخاب ترديدآميزي باشد ولي با هماهنگ کردن اين رنگ با طيف هاي خود فضايي بسيار زيبا در خانه خلق مي شود.
بهتر است رنگ ديوار در چيدمان ارغواني، ياسي بسيار ملايم يا سفيد باشد. زيرا در غير اين صورت فضا بسته به نظر مي رسد و ارغواني ديگر زيبايي خود را ندارد. اين نکته هم قابل ذکر است که از رنگ ارغواني به دليل آنکه در گروه رنگ هاي تند و بسته قرار دارد، نمي توانيد مانند بعضي از رنگ ها به تنهايي استفاده کنيد، بلکه حتما بايد آن را در کنار رنگ هاي مکملش استفاده کنيد تا زيبايي خود را بروز دهد.
رنگ ارغواني در کنار طيف هاي خود مانند ياسي و آبي کمرنگ و صورتي گزينه بسيار مناسبي براي اتاق کودک است و فضايي شاد و آرام به وجود مي آورد.
ارغواني در کنار سفيد براي ديوارهاي حمام ايده متفاوتي است و حمام را از يکنواختي هميشگي در مي آورد. چيدن وسايلي به رنگ قرمز و رنگ انگوري در چنين حمامي فضايي شاد و زيبا به خصوص براي بچه ها به وجود مي آورد .
يکي از رنگ هايي که با رنگ ارغواني بسيار هماهنگي دارد رنگ خاکستري مشکي است. اين ترکيب براي روتختي بسيار مناسب است. زيبايي اين روتختي به خصوص اگر با کوسن هايي به رنگ سفيد و بنفش تزئين شود بيشتر به چشم مي آيد.
به کاربردن رنگ ارغواني در خانه هايي که رنگ ديوارها و وسايل آنها بي روح است و خانه از عمق و وسعت رنگ ها برخوردار نيست، بهترين گزينه مي تواند باشد. در چنين فضايي حتي قرار دادن وسايل کوچک مانند گلدان، شمع هاي تزئيني و روميزي هايي به رنگ ارغواني روشن و تيره مي تواند به فضا روح و نشاط ببخشد.