درباره دکوراسون اتاق کودک

اتاق بچه یعنی یک اتاق که از همه اتاق‌ها بیشتر دردسر دارد. اتاقی که همیشه به هم ریخته است و حتی فکر کردن به مرتب کردن آن اعصاب​تان را به هم خواهد ریخت. کودک شما با بقیه بچه‌ها فرق نمی‌کند. او هم مثل همه بچه​های دیگر اتاقش را به هم خواهد ریخت و شما هم مثل باقی مادرها باید اتاق او را مرتب کنید. پس نباید اعصاب​تان را به هم بریزید. به جای حرص خوردن بهتر است از همین حالا آمادگی این کار را داشته باشید و با چند راهکار این دردسر هر روزه را برای خودتان آسان کنید. بچه‌ها عاشق نقاشی کردن هستند و موقع نقاشی حواس​شان به جمع و جور کردن جمع نمی‌شود. اتاق بچه‌هاي نقاش همیشه پر از وسايل به هم ریخته نقاشی است. علاوه‌بر اینکه همیشه مدادرنگی‌ها و کاغذهای کودک شما روی زمین پخش می‌شود، خیلی وقت‌ها رنگ‌ها روی زمین می‌ریزند و کف و دیوارها را کثیف می‌کنند و تمیز کردن آن وقت زیادی خواهد گرفت. البته به شرط آن​که واقعا بتوانید اتاق را مثل سابق تمیز کنید. برای جلوگیری از به هم ریختگی یا کثیفی ایجاد شده با وسایل نقاشی، بهتر است گوشه‌ای از اتاق را تبدیل به آتلیه کنید و نقاشی را به همان یک تکه محدود کنید. با این روش هر اتفاقی که بیفتد برای همان قسمت خواهد افتاد و شما از تمیز کردن همه اتاق نجات پیدا می​کنید. طراحی دکوراسیون داخلی
برای این کار یک پایه تهیه کنید و روی آن کاغذ رولی یا چند کاغذ بزرگ روی هم بگذارید. می‌توانید جلوی پایه، قفسه کوچکی برای قرار دادن وسایل نقاشی استفاده کنید. یک لبه کوچک که فرزند شما بتواند رنگ و چیزهای دیگر را روی آن بگذارد. می‌توانید کف آن بخش از اتاق روزنامه یا سفره پهن کنید تا چیزی روی زمین نریزد. اگر فرزند شما بیشتر از این حرف‌ها کثیف کاری می‌کند، می‌توانید دیوارهای اطراف را هم با کاغذ یا روزنامه بپوشانید. این روش علاوه بر اینکه همیشه اتاق را تمیز و مرتب نگه می‌دارد، باعث می​شود همیشه نقاشی کودک شما جلو چشم باشد و او به نقاشی کردن بیشتر تشویق شود.


جعبه‌های جادویی
مشکل اصلی این است که وسایل بچه‌ها کوچک و ریز هستند. اسباب‌بازی‌ها، مدادرنگی‌ها، لوازم تحریر و .... همین چیزهای ریز وقتی روی زمین می‌ریزند مشکل درست می‌کنند و تمیز کردن آن‌ها به راحتی امکان پذیر نیست. اما چرا فکر می‌کنید هرکدام از این وسايل ریز باید در جای مخصوص خودشان قرار بگیرند؟ شما به جای اینکه همه این وسایل را هر روز در قفسه یا کمد بچینید، می‌توانید برای نگهداری آن‌ها از چند جعبه استفاده کنید. جعبه میوه، جعبه کفش، جعبه کادو یا هر جعبه دیگری که پیدا کردید را دور نریزید. می‌توانید به دوستان​تان هم بسپارید که جعبه‌های​شان را به شما بدهند. روی جعبه‌ها برچسب بچسبانید و هر کدام را به یک وسیله اختصاص دهید. یکی را به مداد رنگی‌ها، دیگری را به عروسک‌های کوچک و آن یکی را به لگو یا پازل. جمع کردن اتاق کودک شما با وجود این جعبه‌ها خیلی راحت خواهد بود. حتي می‌توانید از بچه‌ها بخواهید خودشان وسایل​شان را در این جعبه‌ها بریزند. به علاوه بعد از مرتب شدن اتاق می‌توانید جعبه‌ها را به راحتی در کمد روی هم بچینید. اگر از این کار خوش​تان آمد و خواستید جعبه‌های محکم‌تری داشته باشید، می‌توانید از مغازه فروش لوازم پلاستیکی، جعبه‌های ارزان‌قیمت خریداری کنید.