درباره دکوراسیون مغازه

دکوراسیون فروشگاه فقط بدین معنا نیست که شما یک مغازه زیبا داشته باشید بلکه علاوه بر زیبایی, می بایست راحتی مشتریان نیز در نظر گرفته شود. امروزه در طراحی دکوراسیون مغازه از راحتی مشتری نیز فراتر رفته و با تحلیل رفتارهای آنان سعی دارند که به گونه ای دکوراسیون فروشگاه را طراحی کنند تا بتوانند نیازهای آتی مشتریان را مرتفع سازند. به عنوان مثال با بررسی رفتار صد مشتری در می یابند که عده زیادی از آنان علاه بر خرید کفش، جوراب نیز خریداری می کنند و این اطلاعات کمک بسیار ارزنده ای برای طراحی مغازه است تا چیدمان محصولات به درستی صورت پذیرد. برای طراحی و دکوراسیون مغازه باید اصول جذب مشتری را کاملا رعایت کرد. یک دکوراسیون علمی می تواند مشتری را با اشتیاق در مغازه نگه دارد. در یک مغازه باید مکان مناسبی برای صندوق، مکان گذر مناسب و ویترین در نظر گرفته شود. همچنین جایی مناسب برای نمایش اجناس در مغازه وجود داشته باشد و جایی که در دید نباشد، برای انبار اجناس در نظر گرفت. مشتریانی که در مغازه می ایستند و جنسی را مورد بررسی قرار می دهند، نباید مانع دیدن بقیه مشتریلن شوند. رنگ مغازه به گونه ای باشد که گرم و جذاب بوده و اجناس را به خوبی جلوه دهد. نکات زیادی است که یک طراح و دکوراتور حرفه ای باید به آن توجه کند دکوراسیون مغازه یا دکوراسیون فروشگاه عامل بسیار مهمی جهت جذب مشتریان است. نحوه طراحی مغازه ارتباط مستقیمی با نوع، تعداد و ابعاد محصولات و متراژ مغازه دارد. در مغازه های کوچک همانند مغازه شال و روسری و یا فروشگاه پوشاک زنانه که تنوع بسیاری از محصولات وجود دارد، می بایست از تمامی فضاها به صورت بهینه استفاده نمود. در این نوع مغازه ها می توان در فضاهای غیر قابل استفاده از کمد و کشو های بازشو و یا در برخی موارد از آینه استفاده نمود. در دکوراسیون مغازه پوشاک نیز باید فضایی برای قرار دادن دیگر رنگ ها و سایز های پوشاک در نظر گرفت که خود نیازمند فضای بیشتری می باشد. در واقع یک دکوراسیون ایده آل آن دکوری است که علاوه بر زیبایی از فضای داخلی به صورت بهینه استفاده کرده باشد. بیان این نکته نیز ضروری است دکوراسیون مغازه با طراحی داخلی فضاهای مسکونی و اداری کاملا متفاوت است چرا که علاوه بر راحتی فروشندگان، راحتی مشتریان نیز باید در نظر گرفته شود. دکوراسیون مغازه یا فروشگاه به دو قسمت دکوراسیون داخلی مغازه و طراحی ویترین مغازه تقسیم می شود که طراحی ویترین مغازه اولین مرحله جهت جلب توجه مشتری می باشد و بعد از ورود مشتری به داخل مغازه این دکور مغازه است که باعث می شود علاوه بر زیبایی، مشتریان بتوانند به راحتی از محصولات دیدن کنند. طراحی دکور مغازه عموما شامل استانداردهای اولیه است که در اکثر طراحی ها باید لحاظ شود اما در برخی موارد طراحی می تواند علاوه بر رعایت اصول استاندارد ها کمی فراتر رفته و نیازهای آتی مشتریان را در نظر بگیرد. در طراحی مغازه پوشاک زنانه, دکور مغازه باید به گونه ای باشد که با هدف جلب توجه خانم ها طراحی شده باشد.