طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

برای طراحی­ دکوراسیون­ داخلی­ فروشگاه باید به یک اصول و استانداردهایی توجه کرد.زیرا طراحی فروشگاه نقش بسزایی در جذب مشتری و همچنین بالا رفتن فروش می شود.لازم به ذکر است که برای طراحی دکوراسیون­ فروشگاه باید به نوع فعالیت انجام شده در آن (کاربری) و متراژ آن توجه ویژه ای داشت.

طراحی فروشگاه
یکی از مهمترین نکاتی که درطراحی­ فروشگاه باید به آن پرداخت نحوه قرارگیری قفسه ها و چیدمان اجناس داخل مغازه است.به طور مثال فروشگاه پوشاک زنانه شامل مانتو؛روسری؛کیف و... می باشد پس باید به گونه ای طراحی شوند که در قسمت دید و دسترس کامل مشتری ها قرار گیرد.نکته دیگری که در طراحی ­دکوراسیون­ فروشگاه بسیار حائز اهمیت است نحوه طراحی ویترین فروشگاه است.ویترین فروشگاه نمونه و یا معرف اجناس داخل مغازه می باشد.بنابراین در طراحی و چیدمان آن باید خلاقیت به خرج داد.به طوری که از تمامی زوایا در دید مشتری ها و افراد وارد شونده باشد.مضاف بر آن باید دارای رنگ و نور پردازی مناسب و خلاقانه باشد که باعث جذب مشتری شود.به طوری که مشتری راغب شود که از اجناس داخل مغازه دیدن کند.رنگ استفاده شده در دکور مهمترین عامل در جذب یا دفع مشتری می باشد که باید هماهنگی زیادی با نور پردازی بکار رفته داشته باشد و در واقع رنگ و نور پردازی مکمل همدیگر هستند.به طور مثال اگر از رنگ های روشن و سرد استفاده شده باید از نورهای مخفی و موضعی استفاده کرد.در واقع ویترین و یا دکور مغازه رابطی بین مشتری ها و داخل مغازه می باشد.پس برای جذب و بالا رفتن فروش باید از ایده های خلاقانه در طراحی ­دکوراسیون­ داخلی­ فروشگاه استفاده کرد.
پایاتک