طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

براي طراحي­ دکوراسيون­ داخلي­ فروشگاه بايد به يک اصول و استانداردهايي توجه کرد.زيرا طراحي فروشگاه نقش بسزايي در جذب مشتري و همچنين بالا رفتن فروش مي شود.لازم به ذکر است که براي طراحي دکوراسيون­ فروشگاه بايد به نوع فعاليت انجام شده در آن (کاربري) و متراژ آن توجه ويژه اي داشت.

طراحي فروشگاه
يکي از مهمترين نکاتي که درطراحي­ فروشگاه بايد به آن پرداخت نحوه قرارگيري قفسه ها و چيدمان اجناس داخل مغازه است.به طور مثال فروشگاه پوشاک زنانه شامل مانتو؛روسري؛کيف و... مي باشد پس بايد به گونه اي طراحي شوند که در قسمت ديد و دسترس کامل مشتري ها قرار گيرد.نکته ديگري که در طراحي ­دکوراسيون­ فروشگاه بسيار حائز اهميت است نحوه طراحي ويترين فروشگاه است.ويترين فروشگاه نمونه و يا معرف اجناس داخل مغازه مي باشد.بنابراين در طراحي و چيدمان آن بايد خلاقيت به خرج داد.به طوري که از تمامي زوايا در ديد مشتري ها و افراد وارد شونده باشد.مضاف بر آن بايد داراي رنگ و نور پردازي مناسب و خلاقانه باشد که باعث جذب مشتري شود.به طوري که مشتري راغب شود که از اجناس داخل مغازه ديدن کند.رنگ استفاده شده در دکور مهمترين عامل در جذب يا دفع مشتري مي باشد که بايد هماهنگي زيادي با نور پردازي بکار رفته داشته باشد و در واقع رنگ و نور پردازي مکمل همديگر هستند.به طور مثال اگر از رنگ هاي روشن و سرد استفاده شده بايد از نورهاي مخفي و موضعي استفاده کرد.در واقع ويترين و يا دکور مغازه رابطي بين مشتري ها و داخل مغازه مي باشد.پس براي جذب و بالا رفتن فروش بايد از ايده هاي خلاقانه در طراحي ­دکوراسيون­ داخلي­ فروشگاه استفاده کرد.
پاياتک