چاپ کاتالوگ

کاتالوگ معمولا پر مصرف ترین نوع تبلیغات برای مجموعه های تولیدی می باشد تا بتوانند محصولات خود را معرفی کنند و امکانات آنها را به مشتریان بازگو نمایند.بدیهی است هر چه نوع تصاویر و زیبایی کاتالوگ بالاتر باشد امکان جلب مشتری نیز بیشتر می شود. نحوه ی ارائه ی تصاویر محصولات و نمایش اطلاعات نوشتاری آنها در کاتالوگ مهم ترین نکته ایست که نویسنده و طراح کاتالوگ باید در طراحی کاتالوگ به آن توجه کنند.
طراحی کاتالوگ یکی از مهمترین بخش ها برای زیبا شدن کاتالوگ است ولی تنها ترین نیست,اگر ما طراحی فوق العاده ای داشته باشیم ولی چاپ ما از کیفیت و استاندارد خوبی برخوردار نباشد کلا کار ما از بین می رود و زیبایی طراحی کاملا محو در چاپ نامرغوب می شود.

چاپ کاتالوگ به فاکتور های خاصی ارتباط دارد که در زیر به آنها اشاره می نماییم:
1 : نوع کاغذ مورد استفاده
2 : نوع رنگ مورد استفاده
3 : فیلم و زینک کار
4 : دستگاه های چاپ
5 : ناظر چاپ مجرب
6: صحافی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ
طراحی کاتالوگ
در موارد بالا هر کدام به تنهایی می توانند در خرابی کار مقصر باشند و کار ما را از بین ببرند.طبیعی است که بیشتر مشتریان از مواردی که در بالا نام بردیم اطلاعی ندارند ویا در حد کمی اطلاعات دارند.
– در انتخاب نوع کاغذ خود باید توجه کنید چنانچه صفحات شما زیاد باشد بهتر است از کاغذ با گرم پایین تر از 300 گرم استفاده نمایید.
– اگر تعداد صفحات شما زیاد است بهتر است در صحافی به جای منگنه از چسب استفاده نمایید، چسب گرم از نظر قابلیت چسبانندگی بسیار محکم می باشد و جایگزین مناسبی برای دوخت های فلزی محسوب می شود.
– توجه داشته باشید با توجه به سایز کاتالوگ و تعداد صفحات همسان ( از نظر جنس کاغذ) دستگاه چاپ مناسب را برای چاپ کاتالوگ خود انتخاب کنید. در میان دستگاه های چاپ GTO و دستگاه های چاپ دو ورقی، کیفیت چاپ دوورقی بالاتر است.
– با توجه به رنگ های طراحی خودف نوع سلفون و یووی را انتخاب کنید تا رنگ ها از جلای بیشتری برخوردار باشند.