طراحی لوگو

در طراحی لوگو و آرم، چند قانون ساده وجود دارد که استفاده از آنها به تاثیر گذاری و ماندگاری لوگو کمک می کند:

لوگو باید ساده باشد.
لوگو باید در ذهن بماند.
لوگو باید در دوره های مختلف زمانی تاثیر گذار باشد و پس از چند سال جلوه ی بصری خود را از دست ندهد.
لوگو باید متناسب باشد.
لوگو باید با مفهوم تجاری، خدماتی شرکتی که برای آن طراحی می شود مرتبط باشد.
رنگ درطراحی لوگو
در طراحی لوگو بهتر است ابتدا لوگو را به صورت مونو کالر(تک رنگ) و یا با ترکیب رنگ های سیاه و سفید طراحی کرد. ترکیب این دو رنگ به شما نشان می دهد که ساده ترین حالت چاپ لوگوی شما در کپی های سیاه و سفید به چه صورت خواهد بود و همچنین واضح ترین و رساترین حالت ممکن از لوگوی شما را نیز، تصویر می کند.
پس از طراحی استراکچر اصلی لوگو، می توان رنگ های سازمانی شرکت را به لوگو اضافه کرد. برای انتخاب رنگ های لوگو می توان از چند روش ساده ی ترکیب رنگ در مبانی هنر تجسمی استفاده کرد:

تضاد

تضاد فام ( استفاده از رنگ های خالص آبی، زرد و قرمز کنار هم)
تضاد مکمل ( استفاده از رنگ های قرمز- سبز یا زرد- بنفش و یا قرمز و نارنجی در کنار هم )
تضاد تیره روشن ( استفاده از یک رنگ روشن در کنار یک رنگ تیره)
تضاد گرم و سرد (استفاده از رنگ های طیف سرد در کنار رنگ های طیف گرم)
و …

هارمونی
روش بعدی در ترکیب رنگی استفاده از هارمونی است. در هارمونی رنگ های هم خانواده یا رنگ های همنشین با یکدیگر را در کنار یکدیگر قرار می دهند.
در رنگ بندی لوگو سعی کنید از رنگ های بسیار روشن استفاده نکنید تا لوگو قابلیت دیده شدن خود را از دست ندهد.

تعادل
تعادل را در طراحی لوگو رعایت کنید.برای لوگوی خود یک کادر تعریف کنید و جایگاه قرارگیری لوگو در کادر را با تناسبات بسنجید، لوگو نباید در کادر سبک باشد، یعنی سمت سنگین لوگو در قاعده ی کارت قرار گیرد. طراحی و چاپ کاتالوگ

سایز
لوگوی شما نباید بسیار بزرگ یا بسیار کوچک باشد. در این مورد می توانید از واحد پیکسل در طراحی لوگو استفاده کنید. حداقل اندازه 150×150 پیکسل را در طراحی لوگوی خود رعایت کنید.
منبع: اشل پرینت