چاپ کارت ویزیت افست

برای چاپ کارت ویزیت از دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال استفاده می شود. در این مقاله به چاپ کارت ویزیت و انواع کاغذ های تحریر و گلاسه به روش افست می پردازیم.

چاپ کارت ویزیت افست
چاپ افست روشی از چاپ است که به طور بسيار گسترده در چاپ انواع كتاب، مجله، بروشور، كاتالوگ ، پوستر، چاپ کارت ویزیت و سایر اقلام چاپی روي كاغذ و تيراژ بالا ( رقمی در حدود 1000 عدد به بالا) مورد استفاده قرار می گیرد و از کیفیت بالایی در چاپ برخوردار است.

دستگاه هاي چاپ افست در چند سایز چاپی از 50*35 سانتي متر تا 100*70 و در مدل هایی محدود تا سايز 140*100 در بازار موجودند.

در چاپ افست از فرمت رنگی CMYK استفاده مي شود و هر یک از رنگهای سایان، مجنتا،زرد و مشکی به صورت جداگانه لیتوگرافی شده و عمل تركيب رنگ بر روي كاغذ انجام می شود.بعضی از دستگاه هاي چاپ افست یک ستونه هستند و در هر بار مكش كاغذ فقط يك رنگ را روي كاغذ چاپ می كنند. بعضی دستگاه ها دو رنگ و برخي دیگر، چهار رنگ هستند كه چاپ هر چهار رنگ را با يك بار مكش كاغذ انجام مي دهند. بعضی از دستگاه هاي چاپ افست 5 رنگ هستند كه علاوه بر چاپ همزمان CMYK ميتوانند چاپ پنجمین رنگ (مانند نقره اي يا طلايي يا رنگ هاي ساختنی) و يا چاپ ورني را انجام دهند. طراحی و چاپ کاتالوگ

تكنولوژي چاپ افست دارای پیچیدگی های فراوان است. در اين تكنولوژي به ازای چاپ هر رنگ بر روي كاغذ از سه استوانه رنگی اصلي استفاده مي‌شود. به دور غلتك اول صفحه اي فلزي از جنس آلومينيوم است كه زینک نام دارد. اين صفحه ي فلزي قبلاً در مرحله ی ليتوگرافي ساخته می شد. در ليتو گرافي فايل چاپی به چهار رنگ چاپی آن (CMYK) تقسيم شده و زینک مربوط به هر رنگ تولید می شود. جنس سطح زينك مركب را به خود جذب نمي كند اما آب را جذب می کند. بخش پليمري زینک مركب را جذب كرده و آب را جذب نمي كند. دو غلتک كوچك با غلتك اصلي زينك در تماس هستند . يكي از آنها مرتبط با مخزن آب است و ديگري با مخزن مركب در ارتباط است. غلتك زينك با توجه به نقوشی كه با مواد پليمري بر سطح زینک مشخص شده مركب را از غلتك می گیرد. سپس رنگ جذب شده را به غلتك لاستیکی زیرین انتقال می دهد. اين غلتك بر روی کاغذ غلتیده و مرکب را بر سطح کاغذ پخش می کند. غلتك پایینی عمل فشردن غلتک لاستیکی به کاغذ را ایفا می کند.
منبع: اشل پرینت