چگونگی طراحی دکوراسیون فروشگاه کفش و پوشاک
راه اندازي يک فروشگاه کفش ممکن است هدف ايده آل و پر شور و هيجاني به نظر شما برسد. اما داشتن شور و هيجان در کار شما را به موفقيت در فروش و جذب مشتري نميرساند. براي اينکه مشتري جذب فروشگاه شما شود و مجبور به خريد شود؛ تکنيک هاي هوشمندانه اي وجود دارند. اين تکنيک ها شامل طراحي و دکوراسيون مناسب فروشگاه با در نظر گرفتن تمامي جوانب کار مي باشد. در ابتدا بايد برنامه ريزي مطابق با مشتري هايي که سطح انتظارات شما را برآورده ميکنند باشيد. اگر شما خواهان مراجعه کنندگان با کلاس و سطح بالا هستيد؛ در طراحي و دکوراسيون فروشگاه بايد از ويژگي ها و تزئينات لوکس استفاده کنيد. در هر صورت فروشگاه کفش شما بايد نيازها و انتظارات مصرف کنندگان را تامين کند. فضاي بيروني بايد مشتري را به درون مغازه دعوت کند برداشت اول از جانب مراجعين مهم و حياتي است. هدف طراحي بيروني فروشگاه بايد با تمرکز بر نمايش علامت و آرم مغازه به مصرف کننده باشد. فروشگاه هايي که در يک نوع خاص از کفش و يا فروش برند بخصوصي فعاليت ميکنند از اين دسته اند. عناصر خارجي نيز بايد روح موجودي فروشگاه را به بيننده انتقال بدهند. فروش کفش ورزشي نيازمند يک فضاي پر انرژي و پويا ست، به همين خاطر طراحي و دکوراسيون شاد و انرژي دهنده اي بايد داشته باشد تا مشتري را تحت تاثير قرار دهد. طراحي ويترين فروشگاه اگرچه نمايش فروشگاه از نماي بيروني ، به طور خاصي آن را معرفي ميکند؛ طراحي يک ويترين براي تاثيرگذاري بيشتر مراجعين مي تواند بازتاب بهتري داشته باشد. يک چيدمان صحيح با رعايت تمام نکات و در نظر گرفتن تمام جوانبي که يک مشتري را خواهان کفش هاي شما کند، براي برجسته کردن نام تجاري و توليدات شما کفايت مي کند. نکته قابل توجه در اين زمينه چيدمان؛ ترتيب خاص و مرتب و پرهيز از شلوغي و تجمع بيش از حد کفش ها در يک منطقه ديد است. يک نمايش پر تجمع و شلوغ و کثيف به سرعت زيادي مشتري شما را فراري ميدهد. صندلي کافي هنگامي که يک مشتري جذب يک کفش مي شود و خواهان امتحان کردن آن است؛ در صورتي که يک مکان راحت براي نشستن پيدا نکند با نا اميدي فروشگاه شما را ترک خواهد کرد. بنابراين صندلي هاي کافي و راحت از ديگر ويژگي هاي مهمي است که بايد در طراحي مغازه خود اعمال کنيد. علاوه بر اين، صندلي راحت کمک مي کند تا مشتريان احساس کنند فروشگاه شما ميزبان هميشه پذيراي آنهاست و باعث تکرار مراجعه آنها به فروشگاه شود. نورپردازي خوب نورپردازي در هر دو قسمت بيروني و داخلي فروشگاه مهم است. طراحي ياستفاده متعدد از آينه تمام صندلي هاي راحت در جهان بدون استفاده خواهند ماند در صورتي که خريدار نتواند از يک آينه مناسب کفشي که به پا کرده را مشاهده کند. استفاده ترکيبي از آينه هاي قدي و نيمه قدي يک انتخاب خوب براي دکوراسيون است به اين خاطر که به خريدار اجازه مي دهد تا هر دو تصوير کوچک و بزرگي کفش خود را مشاهده کند. اگر فروشگاه شما حجم زيادي از کفش را براي عرضه به مشتري دارد؛ استفاده از آينه هاي متعدد در سراسر فروشگاه پيشنهاد مي شود.ک نورپردازي خوب نيز ميتواند به ايجاد محيطي گرم و استقبال کننده براي مشتريان منجر شود. فروشگاه هايي لوکس مي توانند از نور طلايي همراه با خوش بوکننده فضا و در صورت داشتن مراجعين خانوادگي از نورپردازي استفاده کنيد که فضا را شاد ، روشن و سفيد نمايش بدهد. اجناس مهم و برتر فروشگاه را ميتوان با نور پردازي مستقيم و سقفي، برجسته تر نمايش داد تا مراجعين تمايز آنها با ديگر اقلام فروشگاه را متوجه شوند.