طراحی مفهومی از خلاقیت وایده ذهنی آدمی می باشد.در زیر مجموعه طراحی گزینه های زیادی وجود دارد که یک از گزینه های مورد به مبحث ما و پر کاربرد ترین موردی که در اقتصاد دنیای امروز تاثیر گذار است : دکوراسیون امروزه پر کاربرد ترین از موارد است.البته ناگفته نماند که یک دکوراسیون ایده آل و مناسب را می تواند اشاره کرد که برگرفته از خلاقیت و ایده مناسب باشد.دکوراسیونداخلیبوتیک هم از مواردی است که مشتری در هنگام خرید پوشاک با محیط آن برخورد می کند.در طراحی دکوراسیون فروشگاه یا مغازه های بزرگ انتخاب طراحی و خلاقیت راحت تر نسبت به فضای محدود است.برای بزرگ تر نشان دادن فضای محدرد می توان از رنگ های خنثی مانند : سفید استفاده کرد.از مزایای دیگر این رنگ هماخوانی داشتن با بقیه رنگ ها می باشد.رنگ سفید به تنهایی از لحاظ روحی ایجاد سردی می کند برای متعادل کردن این محیط می توان لکه رنگی هایی با استفاده از متریال ها استفاده کرد . نورپردازی در دکوراسیون بوتیک از مواردی است که می تواند در جذب مشتری تاثیر گذار باشد .مثلا نورپردازی در ویترین می تواند در سلیقه های خاص طراحی شود .همچنین می توان روی اجناس خاص و برند های معتبر ؛ نور را بروی آن ها انداخت یا این که تمام ویترین را روشن کرد یا اینکه فقط یک نور بر روی یک مانکن باشد. دکوراسیون فروشگاه
دکوراسیونبوتیکمدرن
در دکوربوتیک نوع چیدمان مبلمان یا قرار گیری استند ها و قفسه ها می تواند تاثیر گذار باشد.مشتری وقتی داخل مغازه می شود باید طراحی داخلی تمامی وسایل مربوط به دکور و مبلمان بوتیک طوری باشد که مشتری گردش در مسیر را در مغازه داشته باشد زیرا اکر مدیریت چیدمان به خوبی انجام وچیده نشده باشد مشتری یا دید کافی به تمام وسایل و اجناس را نخواهد داشت یا اینکه به نقطه کور از مغازه می رسد و جالب و خوشایند نیست که جزو یکی از ضعف های طراحیدکوراسیونبوتیک می باشد.همچنین مسیر رفت آمد درب ورود یا خروج مشتری هم میتواند مهم باشد .اگر هم از یک درب برای ورود و خروج استفاده می کنید می توانید به صورت شیشه ایی یا نورپردازی سردر آن طوری باشد که در کنار دیگر مغازه ها جلب توجه ویژه ایی داشته باشد.
پایاتک