زیبا سازی دکوراسیون خانه با آینه های دکوراتیو

 در سال های اخیر موضوع دکوراسیون داخلی در صنعت معماری اهمیت ویژه ای یافته است و معماران داخلی و طراحان دکوراسیون، پیوسته در تلاش برای ایجاد طرح های جدید دکوری در ساختمان های جدید هستند. یکی از ایده های خلاقانه و جذاب در طراحی دکوراسیون داخلی منازل، استفاده از آینه کاری است. آینه های دکوری از گذشته تا امروز در منازل سنتی و مدرن مورد استفاده قرار گرفته اند و در انواع طرح های متفاوت قابل اجرا و نصب هستند.

آینه های دکوراتیو در زیباسازی فضای منزل نقش بسیار مهمی ایفا می کنند و باعث جذاب شدن و شیک شدن دکوراسیون منزل می شوند. از ویژگی های منحصر به فرد آینه می توان به انعکاس نور اشاره کرد. بازتاب نور، فضای منزل را روشن تر نشان می دهد و نمایی دکوراتیو به جلوه منزل می بخشد. 
استفاده از آینه در فضای کوچک باعث بزرگتر نشان دادن آن فضا می شود. اگر آینه در مکان مناسبی از منزل نصب شود و زاویه انعکاس نور برای آن فراهم باشد، حس روشنایی بیشتری در فضا ایجاد می شود. با اضافه نمودن یک یا چند آینه دکوری با طرح های متفاوت به فضای اتاق، می توان میزان بازتاب نور را چندین برابر کرد. آینه های دکوراتیو ارزش معماری منزل را بالا می برند و همه چیز را زیباتر جلوه می دهند. با رعایت اصول آینه کاری در طراحی داخلی منزل می توان فضا را چند برابر بزرگتر جلوه داد.
آینه دکوری در انواع متفاوت در دکوراسیون داخلی منزل مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به سلیقه افراد و نوع دکوراسیون مورد نظر در فضا نصب می شود. 
 
انواع آینه های دکوراتیو 
دیوارپوش آینه ای
از آینه های دکوری می توان برای پوشش دیوارهای اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، حمام و سرویس بهداشتی در منازل استفاده کرد و باعث زیباتر شدن این مکان ها شد.
 
آینه های گرد دکوراتیو
آینه های گرد دکوری از دیگر آینه هایی هستند که استفاده از آن ها در دکوراسیون داخلی منزل نمایی جذاب ایجاد می کند. این آینه ها در ابعاد متفاوت ساخته می شوند و به صورت تکی یا به شکل مجموعه ای از چند آینه بر روی دیوار نصب می شوند.
 
آینه های پازل مانند دکوری
یک ایده جذاب برای تزیین اتاق های منزل، استفاده از تکه های آینه در کنار یکدیگر است به صورتی که مانند پازل مرتب شده باشند. این سبک از آینه های دکوری در ابعاد و اشکال متفاوت قابل اجرا است و نمایی زیبا در دکوراسیون منزل ایجاد می کند.
 
آینه های قدی دکوری
یک آینه بزرگ، به تنهایی می تواند فضای یک اتاق را متحول سازد. آینه های دکوری با قاب های عریض به طراحی داخلی عمق می دهند و علاوه بر زیبا ساختن دکوراسیون باعث بزرگتر جلوه دادن آن نیز می شوند.
 
منبع: اردلان گلس