ترکیب رنگها در دکوراسیون اتاق خواب

ترکيب رنگ تيره و روشن دردکوراسيون اتاق خواب مي‌تواند تضادي زيبا به وجود آورد و بهره‌گيري از اين تضاد ايده بسيار مناسبي براي چيدمان اتاق خواب فراهم مي‌آورد. اما شايد اجرا و پياده‌سازي چنين ايده‌اي کمي مشکل به نظر بيايد. در اين مطلب نمونه‌اي از خلق چنين فضايي با ترکيب رنگ‌هاي قهوه‌اي،‌ سفيد و سبز و چگونگي به‌کار بردن اين ترکيب رنگ در دکوراسيون اتاق خواب را بررسي مي‌کنيم. در اين ترکيب، رنگ سبز به عنوان رنگي متمايز و چشم‌گير در قالب جزئيات مکمل دکوراسيون اتاق خواب استفاده مي‌شود. طراحي دکوراسيون داخلي

1. سه ديوار اتاق را با رنگ سفيد و يک ديوار را با رنگ قهوه‌اي رنگ‌آميزي کنيد. نقاشي يک ديوار اتاق خواب با رنگ قهوه‌اي مي‌تواند آن ديوار را به فضايي برجسته و متمايز در خانه تبديل کند.
2. براي رنگ‌آميزي جزئيات دکوراتيو ديوارها و گچبري‌هاي موجود در اتاق خواب نيز از رنگ قهوه‌اي استفاده کنيد.

3. براي چيدمان اتاق خواب ترکيبي از وسايل قهوه‌اي و سفيد را انتخاب کنيد. براي وسايل بزرگ، رنگ قهوه‌اي تيره و براي وسايل کوچک‌تر از رنگ سفيد استفاده کنيد تا هماهنگي کافي ميان اين اجزا و ترکيب رنگي ديوار ايجاد کنيد.

4. تابلوهاي هنري که براي ديوارها انتخاب مي‌کنيد بايد به رنگ‌هاي قهوه‌اي، سفيد و سبز باشد. ترکيب رنگي تصوير تابلوهاي هنري مورد استفاده نيز بايد داراي اين ترکيب رنگي باشد تا هماهنگي کافي را با دکوراسيون اتاق داشته باشد.

5. براي تخت‌خواب خود دامني به رنگ سبز در نظر بگيريد و براي ملحفه و روبالشي از پارچه قهوه‌اي ساده استفاده کنيد. روتختي در اين حالت بايد از پارچه‌اي با ترکيب رنگي قهوه‌‌اي و سبز شکل گيرد تا به تکميل جلوه دامن تخت‌خواب کمک کند.

6. به افزودن لوازم جانبي و دکوراتيو مثل آباژور، کوسن‌ و ... با ترکيب رنگي سبز و سفيد و قهوه‌اي دکوراسيون اتاق خواب خود را کامل کنيد.

7. براي تکميل چيدمان اين اتاق خواب مي‌توانيد دسته گلي تازه و زيبا شامل گل‌هاي چاي و برگ‌هاي سبز و تازه را در دکوراسيون اتاق جاي دهيد.