نقش استند تبلیغاتی درخرید

استند تبليغاتي يکي از روش هاي تبليغاتي مهم شرکت ها و موسسات، براي ارائه ليست خدمات، اهداف و محصولات استفاده از استند تبليغاتي مي باشد،مهمترين ويژگي يک استند خوب علاو بر جنس خوب آن، کيفيت چاپ آن مي باشد تا بتواند به بهترين نحو بر مخاطب اثر گذار باشد و ذهنيت مطلوبي از يک استند تبليغاتي بر مخاطب ايجاد کند و اگر عکس اين قضيه رخ دهد واز مواد بي کيفيت در توليد استند و ياچاپ بد بکار گرفته شود مي تواند اثرات مخربي در ذهن بازديد کننده داشته باشد

استند تبليغاتي تبليغات در نقطه خريد (Piontofpurchase advertising) که در فروشگاه‌ها و مراکز خريد صورت مي‌گيرد و به اختصار POP خوانده مي‌شود، در سال‌هاي اخير اهميت زيادي پيدا کرده است، به‌طوري‌که در بسياري از آژانس‌هاي تبليغاتي و مشاوره کشورهاي توسعه‌يافته دپارتمان مخصوصي براي ارائه خدمات POP-AD ايجاد شده تا به خلق ايده‌هاي جديد تبليغات در نقطه خريد بپردازند. انجمن تجاري بين‌المللي تبليغات در نقطه خريد پيامي تحت عنوان سه چهارم دارد، بدين معنا که سه چهارم تصميمات مشتريان براي خريد کالا يا خدمت در نقطه خريد شکل مي‌گيرد، پس مي‌توان گفت، مشتريان ??درصد در فروشگاه تصميم مي‌گيرند خريد کنند. يکي از بهترين نمونه‌هاي رسانه‌هاي تبليغاتي براي اين مراکز استندها هستند که دقيقا در محل خريد قرار مي‌گيرند و در لحظه خريد مشتري را به‌شدت ترغيب خواهند کرد.
به هرحال روند کنوني حاکي از اين است که ابزارهاي تبليغ در نقطه خريد تا حدودي به پديده ابزارهاي تبليغي دائمي در نقطه خريد تبديل شده و خرده ‌فروشان هم از بحث صرف درباره قيمت فاصله گرفته و دريافته‌اند که فروش آنها از طريق تبليغات در نقطه خريد تامين مي‌‌شود به همين دليل در کنار هر کالايي ابزار تبليغاتي جهت ارتقاي فروش را نيز مطالبه مي‌کنند. مطالعات نشان داده است که تبليغات در جذب مشتري به فروشگاه موثر است اما استراتژي‌هايي که در نقطه خريد هستند مشتري را به سمت خريد محصول هدايت مي‌کنند.