اصول طراحی کارت ویزیت

چنانچه صاحب تجارت یا خدماتی باشید و لازم باشد با مشتری ، مخاطبان و یا مصرف کنندگان محصول خود ارتباط برقرار کنید، نیاز به کارت ویزیت را احساس کرده اید. کارت ویزیت نشانه ای از شماست که مخاطب همراه خود نگاه می دارد تا برای تماس بعدی با شما به آن مراجعه کند. اما همان طور که شاید شما نیز تجربه کرده اید، مردم تنها انواع خاصی از کارت های ویزیت را نگاه می دارند. طراحی اصولی کارت ویزیت به شما کمک می کند، عمر کارت ویزیت خود را نزد مشتریان بالاتر برده و اعتبار کارت خود را افزایش دهید.

از طراحی تا چاپ کارت ویزیت
برای طراحی کارت ویزیت خود، حتما به یک طراح گرافیک مراجعه کنید. در ابتدا مشخص کنید که با کارت ویزیت خود قصد دارید چه پیام یا پیام هایی را به مخاطب خود برسانید. طراحی و چاپ کاتالوگ
پیام های لایه اول: پیام هایی نظیر نام شرکت یا خدمات-معرفی برند و لوگو – اطلاعات تماس
پیام های لایه دوم: محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید. معمولا به صورت فهرستی بسیار خلاصه و یا به کمک تصویر بیان می شود.
پیام های لایه سوم: هویت شرکت شما، که ارتباط مستقیمی به نحوه ی طراحی، ترکیب بندی و کمپوزیسیون کارت ویزیت دارد. این لایه می تواند مفاهیمی نظیر عملگرا بودن شرکت، قابل اعتماد بودن، پایداری و تجربه، رسمی و اداری بودن و یا برعکس صمیمانه بودن و … را القا کند. در این لایه انتخاب رنگ های غالب کارت ویزیت، عمودی یا افقی بودن، فونت و گشتالت کلی کارت ویزیت نقش عمده را ایفا می کنند.
منبع: اشل پرینت