رازهای طراحی دکوراسیون

طراحان داخلي مشهور دنيا از رازهاي دکوراسيوني خود مي گويند.طراحي داخلي مانند هر طراحي ديگري، آميزه اي از دانش و هنر است. از اين رو طراحان گوناگون، شيوه ها و سبک هاي گوناگون در طراحي دارند. همين تنوع در سليقه و سواد زيبايي شناختي است که به طرح هاي داخلي و دکوراسيون هاي داخلي تنوع مي بخشد. پس اگر هر طراحي بخواهد رازي از رازهاي کار خود را آشکار کند، بي شک در جاهايي مي تواند با نظر ديگر طراحان يکي نباشد. در اينجا پيشنهادهاي چندين طراح داخلي نامدار را از سراسر جهان گرد آورده ايم تا با سليقه هاي گوناگون آشنا شويد.
1- اگر فضاي خانه شما هيچ جنبه معماري خاصي ندارد، کافيست براي خلق آن، چند راه( نوار رنگي) با ضخامت 3 تا 5 سانتي متر را دور تا دور سقف، بالاي ديوارها و در قسمت کنج ها با رنگي متضاد و چشمگير نقاشي کنيد.
2- براي چيدمان اتاق نشيمن خانه خود، ابتدا کار را از قرار دادن بهترين قطعه مبلمان در فضا شروع کنيد و باقي چيدمان را هماهنگ با آن انجام دهيد.
3- بهترين نقطه براي آويختن تابلوي هنري، قاب عکس و هر شيء ديگر روي ديوار، قسمت مرکزي ديوار و ارتفاع 160 سانتي متر از کف فضاست.
4- اگر تابلويي که روي ديوار پشت کاناپه و درست، بالاي کاناپه نصب کرده ايد، بيش از اندازه کوچک به نظر مي رسد، آن را وسط ديوار پشت کاناپه( نسبت به کاناپه) نصب نکنيد و محل نصب آن را مقداري به سمت چپ سوق دهيد.
5- آينه را بين دو پنجره نصب نکنيد. همچنين، از آينه به عنوان اثري هنري در هر فضايي مانند ديوار بالاي پيش بخاري شومينه براي پر کردن خلاء هنري دکوراسيون استفاده نکنيد. آينه اثر هنري نيست! و دکوراسيون هر فضايي به آثار هنري نياز دارد.
6- هرگز نورهاي نقطه اي و هالوژن ها را بالاي آينه سرويس بهداشتي نصب نکنيد، زيرا موجب ايجاد سايه هايي ناخوشايند روي صورت فرد مي شود. نورهاي نقطه اي و هالوژن ها را بايد دو طرف آينه نصب کنيد. دکوراسيون منزل
7- هرگز ميز ناهار خوري گرد را در اتاق غذاخوري مستطيل دراز و باريک قرار ندهيد. همچنين، بهتر است در اتاقي مربع شکل از ميز غذاخوري مستطيل استفاده نکنيد.