هدف شما از حضور در غرفه آرایی نمایشگاه چیست؟

هدف اصلی از شرکت در هر نمایشگاه (در کوتاه مدت یا بلندمدت) افزایش فروش کالا و خدمات است. البته، گاهی نیز اهداف دیگری (مانند: مقاصد سیاسی و فرهنگی) مورد نظر قرار می‌گیرد. اما، هدف هرچه باشد، برگزاری یک نمایشگاه بازرگانی موفق، قادر است زمینه‌های مناسبی را برای گسترش و تعمیق مناسبات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراهم سازد. طراحی غرفه

هدف شما از حضور در غرفه آرایی نمایشگاه چیست؟
1- اگر هدف اصلی شما، فرو کالا است؛ یا در نمایشگاه‌های تخصصی شرکت کنید و یا خودتا اقدام به برگزاری یک نمایشگاه اختصاصی نمایید.
2- اگر هدف شما دراز مدت، نفوذ در بازارهای جدید و یا یافتن نماینده تجاری است؛ در نمایشگاه‌های عمومی بین‌المللی حضور یابید.
ارزیابی ضرورت شرکت در نمایشگاه
قبل از تصمیم‌گیری برای شرکت در هر نمایشگاه؛ ابتدا، باید چند نکته را برای خودتان روشن سازید تا لزوم و ضرورت حضور در نمایشگاه مورد نظر برای شما مشخص شود. برای این کار، می‌بایست برای هر یک از پرسش‌های زیر، جواب قانع‌کننده‌ای داشته باشید:
1- آیا شرکت در این نمایشگاه، برای شما منافعی را در بر دارد؟ (چه منافعی)؟
2- آیا شرکت در این مایشگاه برای کالای شما مناسب است؟
3- آیا هدف‌های شما از شرکت در این نمایشگاه،تحقق خواهد یافت؟
4- آیا بازار منطقه برای محصولات شما، اهمیت دارد؟
5- آیا به صورت تدریجی یا دائمی خواهید توانست با تولیدات خود، پاسخگوی تقاضای کالا باشید؟
6- آیا محصولات شما در سطح استانداردهای بازار می‌باشد؟
7- مشکلات شما در رابطه با بازار چیست؟
8- آیا شرکت در یک نمایشگاه بازرگانی، مهمترین راه برای حل مشکلات شما است؟
9- هدف اصلی شما از شرکت در این نمایشگاه چیست؟
10- آیا این بهترین نمایشگاهی است که در آن شرکت می‌کنید؟
11- به نمایش گذاشتن کالاهایتان به شیوه‌ای موثر، برای شما چه هزینه‌‌هایی را در پی خواهد داشت؟
12- آیا نتایج حاصل از شرکت در این نمایشگاه، ارزش این هزینه‌ها را خواهد داشت؟
13-پس از اتمام نمایشگاه، برای توسعه این بازار (از لحاظ سرمایه‌گذاری) تا چه حد آمادگی وجود دارد؟