کاربرد استند تبلیغاتی چیست؟
استند تبلیغاتی
سازه استند تبلیغاتی در مکان های مختلفی برای معرفی تجارت وکسب وکار به صورت ویژه مخصوصا در نقطه خرید بکار گرفته می شود و همچنین در محیط غرفه های نمایشگاهی ، فروشگاه و مراکز خرید،هتل ها، کنفراسها به ویژه کنفراسهای خبری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
استندهای تبلیغاتی نیز همچون نوع نمایشگاهی، از مواد اولیه مختلف و در اشکال و طرح های متنوعی وجود دارد. این نوع استندها این امکان را برای شرکت ها و تولیدکنندگان فراهم میآورند تا آنها بتوانند به معرفی کالاها و خدمات خود بپردازند.
نقش استند تبلیغاتی در محل خرید
استند تبلیغاتی تبلیغات در نقطه خرید (Piontofpurchase advertising) که در فروشگاهها و مراکز خرید صورت میگیرد و به اختصار POP خوانده میشود، در سالهای اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است، بهطوریکه در بسیاری از آژانسهای تبلیغاتی و مشاوره کشورهای توسعهیافته دپارتمان مخصوصی برای ارائه خدمات POP-AD ایجاد شده تا به خلق ایدههای جدید تبلیغات در نقطه خرید بپردازند. انجمن تجاری بینالمللی تبلیغات در نقطه خرید پیامی تحت عنوان سه چهارم دارد، بدین معنا که سه چهارم تصمیمات مشتریان برای خرید کالا یا خدمت در نقطه خرید شکل میگیرد، پس میتوان گفت، مشتریان ۷۵درصد در فروشگاه تصمیم میگیرند خرید کنند. یکی از بهترین نمونههای رسانههای تبلیغاتی برای این مراکز استندها هستند که دقیقا در محل خرید قرار میگیرند و در لحظه خرید مشتری را بهشدت ترغیب خواهند کرد.
به هرحال روند کنونی حاکی از این است که ابزارهای تبلیغ در نقطه خرید تا حدودی به پدیده ابزارهای تبلیغی دائمی در نقطه خرید تبدیل شده و خرده فروشان هم از بحث صرف درباره قیمت فاصله گرفته و دریافتهاند که فروش آنها از طریق تبلیغات در نقطه خرید تامین میشود به همین دلیل در کنار هر کالایی ابزار تبلیغاتی جهت ارتقای فروش را نیز مطالبه میکنند. مطالعات نشان داده است که تبلیغات در جذب مشتری به فروشگاه موثر است اما استراتژیهایی که در نقطه خرید هستند مشتری را به سمت خرید محصول هدایت میکنند.