11 نکته درباره کاغذ دیواریها

1. در اتاق نشيمن بهتر است از کاغذهاي ديواري با الياف طبيعي و پارچه‌اي استفاده کنيد تا يک حس دوستانه و صميمي به اطراف و اطرافيان‌تان منتقل شود.
2. در اتاق پذيرايي ترجيحا از کاغذ ديواري استفاده کنيد که در آن از براده‌هاي چوب، خرده‌هاي فلز و موادي مثل پي‌وي‌سي به کار رفته باشد. چنين پوششي در ضمن رسمي بودن، مقاومتش نسبت به ساير پوشش‌ها بيشتر است.
3. در تعيين کاغذ ديواري اتاق بچه‌ها مي‌توانيد از طرح‌هاي متنوع عروسکي و رنگ‌هاي شاد و درخشان کمک بگيريد.
4. با استفاده از طرح‌هاي عمودي و با فاصله، مي‌توانيد ديوارها را بلندتر جلوه داده و اين حسي را القا کنيد که انگار سقف در فاصله‌اي مرتفع‌تر از ارتفاع واقعي‌اش قرار گرفته است.
5. با استفاده از طرح‌هاي افقي، مي‌توانيد خانه را وسيع‌تر و پهن‌تر از آنچه هست، نشان ‌
6. با استفاده از طرح‌هاي شلوغ و گُل‌دار، مي‌توانيد فضا را کوچک‌تر نشان دهيد.
7. با استفاده از طرح‌هاي قطري و زيگزاگ، مي‌توانيد محيط را زنده‌ و پويا جلوه ‌دهيد. چنين طرح‌هايي به عنوان طرح‌هاي انرژي‌زا شناخته مي‌شوند.
8. يادتان باشد که اگر الگوي کاغذ ديواري‌تان خيلي نزديک به هم و مرتب در خطوط افقي و عمودي قرار داشته باشد، پوشش ديوارتان بر جلوه محيط غلبه خواهد کرد، به نحوي که مبلمان و وسايل داخل اتاق کمتر ديده مي‌شوند.
9. يادتان باشد که هماهنگي بين بافت کاغذ ديواري و ديگر زير مجموعه‌هاي مبلمان بسيار مهم بوده و بهتر است که اين اقلام را در يک طيف رنگي و يا مکمل يکديگر انتخاب کنيد.

10. بهتر است قبل از انتخاب کاغذ ديواري، از تاثير رنگ‌ها بر محيط و موارد استفاده‌شان در مکان‌هاي مختلف آگاهي داشته ‌باشيد. رنگ‌ها حتي اگر با اليافي طبيعي و در قالب کاغذ ديواري هم باشند تاثير زيادي بر محيط مي‌گذارند. بايد توجه کنيد که طرح و رنگ بايد با روحيه اعضاي خانواده متناسب باشد چون هر کدام از آنها حس متفاوتي را به محيط القا ‌مي‌کنند.

11. از رنگ‌هاي درخشان بهتر است که در اتاق کودکان استفاده کنيد. اين رنگ‌ها موجب ايجاد انرژي و هيجان در کودکان مي‌شود. به‌طور معمول رنگ‌هاي درخشنده با رنگ سفيد رقيق مي‌شوند.
منبع: تبيان