چگونگی طراحی دکوراسیون فروشگاه کفش و پوشاک

راه اندازی یک فروشگاه کفش ممکن است هدف ایده آل و پر شور و هیجانی به نظر شما برسد. اما داشتن شور و هیجان در کار شما را به موفقیت در فروش و جذب مشتری نمیرساند. برای اینکه مشتری جذب فروشگاه شما شود و مجبور به خرید شود؛ تکنیک های هوشمندانه ای وجود دارند. این تکنیک ها شامل طراحی و دکوراسیون مناسب فروشگاه با در نظر گرفتن تمامی جوانب کار می باشد. در ابتدا باید برنامه ریزی مطابق با مشتری هایی که سطح انتظارات شما را برآورده میکنند باشید. اگر شما خواهان مراجعه کنندگان با کلاس و سطح بالا هستید؛ در طراحی و دکوراسیون فروشگاه باید از ویژگی ها و تزئینات لوکس استفاده کنید. در هر صورت فروشگاه کفش شما باید نیازها و انتظارات مصرف کنندگان را تامین کند. فضای بیرونی باید مشتری را به درون مغازه دعوت کند برداشت اول از جانب مراجعین مهم و حیاتی است. هدف طراحی بیرونی فروشگاه باید با تمرکز بر نمایش علامت و آرم مغازه به مصرف کننده باشد. فروشگاه هایی که در یک نوع خاص از کفش و یا فروش برند بخصوصی فعالیت میکنند از این دسته اند. عناصر خارجی نیز باید روح موجودی فروشگاه را به بیننده انتقال بدهند. فروش کفش ورزشی نیازمند یک فضای پر انرژی و پویا ست، به همین خاطر طراحی و دکوراسیون شاد و انرژی دهنده ای باید داشته باشد تا مشتری را تحت تاثیر قرار دهد. طراحی ویترین فروشگاه اگرچه نمایش فروشگاه از نمای بیرونی ، به طور خاصی آن را معرفی میکند؛ طراحی یک ویترین برای تاثیرگذاری بیشتر مراجعین می تواند بازتاب بهتری داشته باشد. یک چیدمان صحیح با رعایت تمام نکات و در نظر گرفتن تمام جوانبی که یک مشتری را خواهان کفش های شما کند، برای برجسته کردن نام تجاری و تولیدات شما کفایت می کند. نکته قابل توجه در این زمینه چیدمان؛ ترتیب خاص و مرتب و پرهیز از شلوغی و تجمع بیش از حد کفش ها در یک منطقه دید است. یک نمایش پر تجمع و شلوغ و کثیف به سرعت زیادی مشتری شما را فراری میدهد. صندلی کافی هنگامی که یک مشتری جذب یک کفش می شود و خواهان امتحان کردن آن است؛ در صورتی که یک مکان راحت برای نشستن پیدا نکند با نا امیدی فروشگاه شما را ترک خواهد کرد. بنابراین صندلی های کافی و راحت از دیگر ویژگی های مهمی است که باید در طراحی مغازه خود اعمال کنید. علاوه بر این، صندلی راحت کمک می کند تا مشتریان احساس کنند فروشگاه شما میزبان همیشه پذیرای آنهاست و باعث تکرار مراجعه آنها به فروشگاه شود. نورپردازی خوب نورپردازی در هر دو قسمت بیرونی و داخلی فروشگاه مهم است. طراحی یاستفاده متعدد از آینه تمام صندلی های راحت در جهان بدون استفاده خواهند ماند در صورتی که خریدار نتواند از یک آینه مناسب کفشی که به پا کرده را مشاهده کند. استفاده ترکیبی از آینه های قدی و نیمه قدی یک انتخاب خوب برای دکوراسیون است به این خاطر که به خریدار اجازه می دهد تا هر دو تصویر کوچک و بزرگی کفش خود را مشاهده کند. اگر فروشگاه شما حجم زیادی از کفش را برای عرضه به مشتری دارد؛ استفاده از آینه های متعدد در سراسر فروشگاه پیشنهاد می شود.ک نورپردازی خوب نیز میتواند به ایجاد محیطی گرم و استقبال کننده برای مشتریان منجر شود. فروشگاه هایی لوکس می توانند از نور طلایی همراه با خوش بوکننده فضا و در صورت داشتن مراجعین خانوادگی از نورپردازی استفاده کنید که فضا را شاد ، روشن و سفید نمایش بدهد. اجناس مهم و برتر فروشگاه را میتوان با نور پردازی مستقیم و سقفی، برجسته تر نمایش داد تا مراجعین تمایز آنها با دیگر اقلام فروشگاه را متوجه شوند.