کارت ویزیت و ویژگیهای آن

کارت ویزیت، اولین و مهمترین ابزاری است که هر کسب و کاری برای خود تهیه می کند. در واقع طیف وسیعی از فروشگاه ها از این وسیله استفاده می کنند. از بزرگترین شرکت های بین المللی گرفته تا کوچک ترین کسب های سیار حتماً از کارت ویزیت استفاده می کنند.
در کارت ویزیت مهمترین راه های ارتباطی مشتریان با صاحب کارت درج شده است. یک کارت ویزیت خوب می تواند نمایانگر شخصیت کاری شما در نزد مشتریانتان باشد. کارت ویزیت را می توان علاوه بر ارائه به مشتریان، ضمیمه کاتالوگ ها و بروشورها، داخل پاکت های نامه، داخل بسته های محصول و یا نایلون کالاها قرار داد تا اثربخشی آن دوچندان شود. طراحی و چاپ کاتالوگ

انواع کارت ویزیت
۱۳۹۴-۰۹-۲۴/0 دیدگاه /در مقالات, مقالات گرافیک و چاپ /توسط مدیر سایت
کارت ویزیت انواع و اقسام مختلفی دارد که می توان بر اساس سلیقه و نوع کار، بهترین آن را انتخاب نمود. شاید بیشترین کارت ویزیتی که بشناسیم کارت ویزیت سلفون براق و یا لمینت باشد. اما باید دانست که کارت ویزیت های بیشتری در بازار موجود است.
اصولاً کارت ویزیت ها بر اساس اندازه، نوع جنس کاغذ و یا نوع سلفون دسته بندی می شود. بهتر است قبل از معرفی انواع کارت ویزیت ، مبحثی را در خصوص سه پارامتر بالا توضیح دهیم.

بر اساس اندازه
کارت ویزیت های معمولی در بازار معمولاً در اندازه ۴٫۸ × ۸٫۲ سانتیمتر چاپ می شوند. همچنین کارت ویزیت معروف به لمینت در اندازه بزرگتر از کارت ویزیت معمولی و به اندازه ۵٫۵ × ۸٫۵ یا ۶ × ۹ چاپ می شود.

نوع سلفون
بر روی کارت ویزیت چاپ شده توسط دستگاه های مخصوصی سلفونی نازک کشیده می شود. هدف از کشیدن سلفون، جذاب کردن کارت ویزیت و استحکام بخشیدن و تداوم بیشتر کارت ویزیت است. سلفون ها انواع مختلفی دارند.
سلفون براق، سلفون مات، سلفون طرح چرم، سلفون مخمل و …

نوع کاغذ
کارت ویزیت ها نیز بر اساس جنس کاغذ و یا مقوای ساخته شده نامگذاری می شوند. مانند کتان که نوعی کاغذ بافت دار و راه راه است.