درباره طراحی فروشگاه پوشاک زنانه
در طراحي دکوراسيون فروشگاه مخصوص بانوان بايد توجه زيادي به نمايش مناسب محصولات با جزئيتات کامل آن کرد زيرا هر کالا با نمايش بيشتر جزئييات مي تواند فرصت بيشتري را براي جلب توجه بازديدکنندگان داشته باشد. در طراحي دکوراسيون فروشگاه لباس زنانه که در ادامه به آن خواهيم پرداخت نيز امکان بازديد از محصولات با جزئيات مناسب وجود دارد دکوراسيون اين بوتيک زنانه که با استفاده از طراحي مناسب موفق شده است حس کنجکاوي مشتريان را بر انگيزد مي تواند الگوي مناسبي براي فروشگاه هاي بانوان باشد استفاده از قفسه ها با اشکال گوناگون، ترتيب نمايش لباس ها و نيز رنگ ديوار هاي شسته که با استفاده از حاشيه هاي چوبي داراي زيبايي منحصر بفردي است در کنار نور پردازي که از ابتدايي ترين نيازهاي موفقيت در طراحي دکوراسيون فروشگاه است جوي زيبا براي يک فروشگاه خرده فروش ايجاد کرده است در ادامه تصاوير دکوراسيون فروشگاه لباس زنانه را با هم مشاهده خواهيم نمود تا بيشتر با طراحي دکوراسيون فروشگاه هاي زنانه آشنا شويد. افتتاح بوتيک مانند زدن هر مغازه ديگر کار آساني نيست، اما با به کار بردن يکسري اصول اوليه، ارزش گذاشتن وقت و سرمايه را دارد. اگر ميخواهيد فروشگاه لباس را طوري طراحي کنيد تا مورد استقبال به خصوص خانمها قرار بگيرد، مراحل زير را دنبال کنيد: مرحله 1: به دنبال جايي باشيد که برايتان کارايي داشته باشد. چند ماه مانده به شروع کار، از جاهاي مختلف ديدن کنيد، هماهنگيهاي اوليه را انجام دهيد تا بتوانيد طبق برنامه به موقع فروشگاه را افتتاح کنيد. سعي کنيد جايي که انتخاب ميکنيد حتيالامکان به محل اقامت شما نزديک باشد. ميزان هزينهاي را که ميخواهيد صرف اين کار کنيد، در نظر بگيريد و درصد ريسک آن را حساب کنيد. فروشگاهي را پيدا کنيد که ابتدا بوتيک زنانه بوده است، به اين طريق در هزينه و وقتي که بايد صرف جاي جديد کنيد، صرفهجويي ميشود. فضاي بوتيک بايد به اندازه کافي باشد. با گشتي در مغازههاي اطراف برآوردي از ميزان جمعيتي را که در طول هفته و در آخر تعطيلات ميتوانيد به عنوان مشتري به مغازه جذب کنيد، برآورد نماييد. مرحله 2: اسم انتخاب کنيد. يکي از حساسترين موارد در طراحي بوتيک خانمها، انتخاب اسم است. ببينيد مشتريان مغازه بيشتر خانمهاي جوان هستند يا شاغل و يا خانهدار؟ هنگام طراحي، راهاندازي و انتخاب دکور اين موارد را در نظر بگيريد. اگر مشتريان خانمهاي جوان هستند، از رنگهاي روشن، شاد و شيک و طراحيهاي جديد استفاده کنيد. خانمهاي شاغل چيزهاي ساده را ميپسندند و دوست دارند اجناس مورد انتخابشان در معرض ديد باشد بنابر اين اجناس را تقسيمبندي و هنگام دکوراسيون از روشي کارا استفاده کنيد. خانمهاي خانهدار اغلب با فرزندان خود به خريد ميروند، بنابر اين دقت کنيد چيز خطرناکي کودکان را تهديد نکند. چيزهاي کوچک را دور از دسترس آنها قرار دهيد و از محکم بودن ويترينها مطمئن شويد. از ياد نبريد خيال مشتري براي خريد بايد راحت باشد. در انتخاب رنگ و بافت دقت کنيد. جايي را به عنوان اتاق پرو و فضاي کافياي را براي نشستن همراهان مشتري در نظر بگيريد. به جز لامپهاي سقفي از روشناييهاي ديگر نيز استفاده کنيد. مرحله 3: دکوراتوري را انتخاب کنيد که بتواند نظر شما را تامين کند. ممکن است فروشگاه نياز به تعمير کلي داشته باشد. در مورد رنگ، زمينه و معماري فروشگاه، انتخاب درستي داشته باشيد. مرحله 4: براي فروشگاه جنس تهيه کنيد. بعد از تکميل دکوراسيون، کالاهاي مورد نياز مشتريان را خريداري نماييد. اجناس مرغوبتر را در جلو و وسط مغازه قرار دهيد تا در همان چند لحظه که مشتري داخل مغازه است، کاملا ديده شود. هر چند وقت يکبار دکوراسيون را تغيير دهيد. جنسهاي يکسان را يک جا قرار دهيد تا امکان خريد براي مشترياي که دنبال جنس خاصي است، راحتتر باشد. خانمها به دنبال لباس خاص براي مناسبتهاي خاص هستند بنابر اين، اجناس را بر اين اساس تقسيمبندي کنيد. لباسهاي ميهماني، جين و بلوزها را از هم تفکيک کنيد. مشتريان دائم، مايلند هر چند وقت يک بار اجناس مغازه تغيير کند پس با تغيير جاي اجناس حال و هواي تازهاي به فروشگاه بدهيد. مرحله 5: براي افتتاح فروشگاه، تبليغ اينترنتي کنيد. از زماني که جا و قرارداد فروشگاه بسته شد، تبليغات اينترنتي را شروع کنيد.