از نظر ساخت غرفه، دو نوع غرفه نمایشگاهی وجود دارد؛ غرفه سازی و غرفه آرایی. غرفه سازی به آن دسته از غرفه ها گفته می شود که در آنها ساخت و ساز صورت گیرد در حالی که در غرفه آرایی ساخت و ساز آنچنانی وجود نخواهد داشت و فقط فضای غرفه را با استفاده از سازه های نمایشگاهی همانند استند، پاپاپ، بنر و … دکور سازی نمود. نکته مهمی که شرکت ها باید قبل از انجام غرفه آرایی و غرفه سازی به آن توجه داشته باشند، طراحی غرفه نمایشگاهی است. در طراحی غرفه نمایشگاهی تمامی اجزای غرفه می بایست یک چیدمان منظم داشته باشند. در برخی موارد محدودیتهای پلان غرفه و در برخی موارد هم نوع محصولات باعث دشواری طراحی می شوند که گروه طراحی کنتراست با مشورت و همفکری، سعی بر استفاده بهینه از فضای مورد نظر خواهند نمود. اگر طراحی غرفه نمایشگاهی به درستی صورت پذیرد می تواند هزینه های مازاد در زمان اجرا را تا حدود زیادی کاهش داد. امروزه طراحی غرفه های نمایشگاهی دیگر منوط به متریالهای گذشته نیست و با ورود جنس ها و ابزارهای نوین اطلاع رسانی دست طراحان بسیار بازتر از قبل می باشد. به عنوان مثال امروزه می توان با استفاده از تجهیزات دیجیتال مدرن، یک غرفه نمایشگاهی به صورت هوشمند طراحی و اجرا نمود. یعنی مخاطبان می توانند به صورت کاملا هوشمند اطلاعات اولیه مورد نیاز خود را از غرفه شما دریافت کنند. پس از طراحی غرفه نمایشگاهی نوبت به اجرا و پیاده سازی غرفه طراحی شده است، در واقع پس از طراحی غرفه، پلان مورد نظر در اختیار گروه غرفه سازی کنتراست قرار می گیرد و مرحله ساخت آغاز می شود. چگونه نمایشگاه مناسب را انتخاب کنیم؟ با وجود نمايشگاهها، كنفرانس ها، رويدادهاي خصوصي B2B متعددي كه هرساله برگزار مي شود، انتخاب جايي كه تلاش هاي خود را به بهترين وجه صرف كنيد، سردرگم كننده مي نمايد. اما روشي وجود دارد كه به شما كمك مي كند بهترين فرصت ها را براي بازاريابي سازمان خود در نمايشگاهها بيابيد. از اين رهنمودهاي انتخاب نمايشگاه و worksheet ها استفاده كنيد تا سوزن را در انبار كاه پيدا كنيد. اصول اولیه غرفه سازی نمایشگاههای ایران به دو دسته تقسیم می شوند : 1 - نمایشگاههایی که در کار یک سمینار برگزار می شوند و معمولا خیلی مقررات ندارند و ساخت و ساز آنچنانی هم ندارند .