کاربرد استند تبلیغاتی چیست؟

استند تبليغاتي
سازه استند تبليغاتي در مکان هاي مختلفي براي معرفي تجارت وکسب وکار به صورت ويژه مخصوصا در نقطه خريد بکار گرفته مي شود و همچنين در محيط غرفه هاي نمايشگاهي ، فروشگاه و مراکز خريد،هتل ها، کنفراس‌ها به ويژه کنفراس‌هاي خبري بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد.
استندهاي تبليغاتي نيز همچون نوع نمايشگاهي، از مواد اوليه مختلف و در اشکال و طرح هاي متنوعي وجود دارد. اين نوع استندها اين امکان را براي شرکت ها و توليدکنندگان فراهم ميآورند تا آنها بتوانند به معرفي کالاها و خدمات خود بپردازند.

نقش استند تبليغاتي در محل خريد
استند تبليغاتي تبليغات در نقطه خريد (Piontofpurchase advertising) که در فروشگاه‌ها و مراکز خريد صورت مي‌گيرد و به اختصار POP خوانده مي‌شود، در سال‌هاي اخير اهميت زيادي پيدا کرده است، به‌طوري‌که در بسياري از آژانس‌هاي تبليغاتي و مشاوره کشورهاي توسعه‌يافته دپارتمان مخصوصي براي ارائه خدمات POP-AD ايجاد شده تا به خلق ايده‌هاي جديد تبليغات در نقطه خريد بپردازند. انجمن تجاري بين‌المللي تبليغات در نقطه خريد پيامي تحت عنوان سه چهارم دارد، بدين معنا که سه چهارم تصميمات مشتريان براي خريد کالا يا خدمت در نقطه خريد شکل مي‌گيرد، پس مي‌توان گفت، مشتريان ??درصد در فروشگاه تصميم مي‌گيرند خريد کنند. يکي از بهترين نمونه‌هاي رسانه‌هاي تبليغاتي براي اين مراکز استندها هستند که دقيقا در محل خريد قرار مي‌گيرند و در لحظه خريد مشتري را به‌شدت ترغيب خواهند کرد.
به هرحال روند کنوني حاکي از اين است که ابزارهاي تبليغ در نقطه خريد تا حدودي به پديده ابزارهاي تبليغي دائمي در نقطه خريد تبديل شده و خرده ‌فروشان هم از بحث صرف درباره قيمت فاصله گرفته و دريافته‌اند که فروش آنها از طريق تبليغات در نقطه خريد تامين مي‌‌شود به همين دليل در کنار هر کالايي ابزار تبليغاتي جهت ارتقاي فروش را نيز مطالبه مي‌کنند. مطالعات نشان داده است که تبليغات در جذب مشتري به فروشگاه موثر است اما استراتژي‌هايي که در نقطه خريد هستند مشتري را به سمت خريد محصول هدايت مي‌کنند.